سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و طلحه و زبیر بدو گفتند با تو بیعت مى‏کنیم به شرط آنکه ما را در خلافت شریک کنى ، فرمود : ] نه ، لیکن شما شریکید در نیرو بخشیدن و یارى از شما خواستن ، و دو یارید به هنگام ناتوانى و به سختى درماندن . [نهج البلاغه]


 
از آنجا که مردم ایران شیعه بوده، پیرو علماء و مجتهدین بودند و حکومت را غاصب می دانستند وبه رضاخان و محمد رضاخان به دیده بغض و نفرت می نگریستند، بنابراین کار صهیونیست ها در ایران پیوسته با مشکل روبرو بوده است، و صهیونیست ها پیوسته در تحت حمایت های موسسات آمریکایی و انگلیسی در ایران فعالیت می کردند.

در زمان محمد رضا و بخصوص بعد از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ایران یکباره به دامن آمریکا و اسرائیل سقوط کرد. در این زمان، "آلن والیس" رئیس سازمان " سی – آی – ا " آمریکا، "نورمن شوراتزکوف" را به تهران فرستاد وبین سال های 1347 – 1341 دستگاه جدید پلیسی و جاسوسی ساواک در ایران به دست همین ژنرال نورمن آمریکایی تاسیس شد.
کودتای 28 مرداد توسط ژنرال های آمریکایی و زاهدی در سفارت آمریکا طراحی شد و مبلغ 11 میلیون دلار هزینه در بر داشت. سازمان جاسوسی "ساواک" به 000/50 نفر عضو و با تشکیلات جاسوسی مدرن با همکاری "سیا" و "موساد" در ایران برقرار شد و شکنجه و تعقیب ملت مسلمان ایران شکل و حشتناک و مخوفی به خود گرفت.
در سحرگاه 27 مرداد 1332 " ادوارد – گ – داهلی " دلال صهیونیزم و یهودی آمریکایی مبلغ 000/600/32 ریال در اختیار زاهدی گذارد تا به گروهک "شعبان بی مخ" واگذارد.

ساواک دارای 10 اداره مرکزی بود که هر کدام کار خاصی داشته اند، که اداره دهم بطور دربست زیر نظر سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" اداره می شده است. بودجه ساواک در سال 1342 و همزمان با آغاز قیام حضرت امام خمینی(ره) بطور ناگهانی افزایش یافته بالغ بر 210 میلیون دلار شده است.
در رژیم مزدور شاه در هر وزارتخانه ای لا اقل یک مدیر کل ساواکی وجود داشت که کارهای آنجا را گزارش می کرد.
سازمان "فرامانوسری" و "فراموشخانه" یکی دیگر از مراکز جاسوسی انگلیسی ها و حضور صهیونیست ها بوده است. لژ "مولوی" و لژ " سعدی" و لژ" لایت" از محافل انگلیسی و صهیونیستی ها بودند که بسیاری از رجال خائن دولتی مانند هویدا، منصور، امامی، علم، فروغی، امینی و دیگران در این لژها پرورش یافته اند.
سازمان پیش آهنگی با علامت ستاره داوود مرکزی دیگر از مراکز فعالیت و حضور صهیونیست در ایران بود.
ثابت پاسال یهودی زاده بهایی شده ضمن ارائه خدماتی، به دستگاه رضاخانی نزدیک شده به جاسوسی در شرکت های بزرگ پرداخته و به زودی از سرمایه دارن بزرگ شد، در زمان فرار محمد رضا به ایتالیا، هندرسن سفیر آمریکا در تهران ثابت پاسال را به ایتالیا فرستاد و نامبرده دسته چک سفید خود را در اختیار محمد رضا قرار داد : پس از کودتای آمریکایی 28 مرداد و بازگشت محمد رضا شاه به تهران، این جاسوس سرمایه دار صهیونیستی این بار تلویزیون ایران را به پاداش خدماتش دریافت داشت و درهنگام انقلاب جواهرات فراوانی را از ایران خارج ساخت.
شرح سرمایه گذاری یهودیان در شرکت نفت و در دیگر مراکز اقتصادی نیازمند کتاب مفصلی است، شرکت های نفتی "اکسون"، "شل" ، "موییل"، "تکراسکو"، "گولف"، "پی پی" و "سوکال" از آمریکای جنوبی گرفته تا اسرائیل و آفریقای جنوبی ذخائر خود را پیوسته از نفت صادره از ایران شاهنشاهی تامین می کردند. در اواخر سال 1375 و مقارن انقلاب اسلامی ایران ذخایر نفتی متعلق به ایران بالغ بر 12 میلیارد و 839 میلیون دلار بوده است. بنا به نوشته روزنامه کیهان مورخه 2/10/ 1375 با استفاده از نوشته "فرد هالیدی" سود این نفت عاید شرکت های انگلیسی ، آمریکایی و صهیونیستی سابق اذکر شده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سید 86/7/16:: 4:19 عصر     |     () نظر